
Op één van mijn fietsmaatjestochten reed ik langs een bord aan de kant van de weg met een uitnodiging om een bakkie te komen doen in de tuin of in de serre. Nieuwsgierig draaide ik het pad op en werd verwelkomd door een hele vriendelijke mevrouw. Zij blijkt Hannie te heten. Ze woont daar en vindt het leuk om tussen 1 april en 1 oktober op elke donderdag van 9:30 tot 16:30 haar tuin en serre open te stellen voor voorbijgangers. Ze serveert dan een lekker kopje koffie of thee met zelf gebakken taart of cake. Ik heb het als leuk, gezellig en lekker ervaren en mijn fietsmaatje ook. Hannie rekent éénheidsprijzen: alles kost 1 euro. Het enige nadeel is dat er geen speciale sanitaire voorzieningen zijn. Maar of het nu regent of dat de zon schijnt; bij Hannie is het goed toeven. Het adres is Schippersvaartweg 44 in Noordwijkerhout.